Succesbeleving in Londen.

Succesbeleving in Londen.

Wat is een weekje uit de comfortzone goed voor een mens. Het is met recht: That’s where the magic happens!

Uit die comfortzone moesten wij in het prachtige Londen bij een training over de intelligentie van succes gegeven door Prof. Dr. Robert Holden.
Het is toch vreemd dat je elke keer als je een oefening moet doen weerstand ervaart.
Kan ik even weg sneaken naar het toilet, of valt dat te veel op?

Nadat je het gedaan hebt voel je dat er weer een laagje van je EGO afgepeld is. Dat je soms zelfs een glimp van je ziel opvangt.
Hoe mooi kan het zijn?
Dat voelt als thuis komen steeds weer.
Robert Holden bleek weer een fantastische meester in het ons naar huis lopen.

Momenten van intens contact maken zonder woorden, veel in de BEING-stand, middels mediteren en zeer veel prachtige gesprekken met wild vreemde mensen die na afloop van zo’n sessie bijna altijd als vriend voelen.

Veel hebben we mogen brainstormen over wat succes voor jou is. Die definitie kan van tijd tot tijd veranderen.
Die van mij is bijvoorbeeld op dit moment: “Aanwezig zijn in mijn eigen leven opdat ik mij herinner dat ik liefde en geluk ben”.
En ik het daarmee weer aan de rest van de wereld cadeau geef.

We leven in een manic society. Busy, busy, busy, busy, busy, busy, busy, DEAD!
Maar waar rennen we met zijn allen naar toe?
Just do IT! (slogan van Nike)
You can make IT there!
Go for IT!
Maar wat is de IT waar we het over hebben.

Voor een mens als persoon is het belangrijk dat je hier een helder beeld over hebt maar ook voor een bedrijf, ziekenhuis, school, gemeente, etc.
Wanneer ben je succesvol als (afdeling van) bedrijf. Die discussie moet je steeds weer aanwakkeren. Niet een keer braaf opschrijven met elkaar om vervolgens in een lade te verdwijnen.
Als je echt de essentie kunt weergeven wat succes is voor (de afdeling van) een bedrijf dan boek je dikke winst (letterlijk en figuurlijk).
Je weet waar je voor gaat met elkaar en kunt elkaar daarop aanspreken maar minstens zo belangrijk is dat je het transparant maakt voor andere divisies binnen het bedrijf wat elke afdeling in de essentie doet.
Heel vaak hebben we daar immers geen idee van?

We zouden kunnen beginnen met onszelf. Door bijvoorbeeld onze visitekaartjes wat meer inhoud te geven want waar denk je aan als je van iemand een visitekaartje krijgt met als functieomschrijving: seniormanager?
Is dat wellicht iemand die bejaarden verzorgt in een verzorgingstehuis.
Wat te denken van de term linemanager?
Hebben we dan te maken met een cocainedealer?

Wat denk je dat iemand doet die op zijn/ haar visitekaartje heeft staan: selfestimated consultant?
Degene die die term had bedacht was kapper.
Dat zegt vele malen meer dan kapper op het visitekaartje.

Wij hebben gemediteerd op welke functie de lading zou dekken op je eigen vistekaartje. Bij mij kwam direct de term soulconnector op.
Dat is echt wat ik op dit moment het aller liefste doe.
Mensen naar de ziel brengen (en dit gebeurt veelal in groepen) om vervolgens met elkaar zielsverbinding aan te gaan.

Ik ben zo dankbaar dat ik dit beroep mag doen.
Als tijd en geld geen issue was, zou ik exact hetzelfde blijven doen.
Niet veel mensen kunnen dat zeggen, het zou de wereld echter een stuk mooier kleuren als we ons hart wel allemaal durfden te volgen want:

Success is not the key to happiness
Happiness is the key to success
If you love what you are doing
Then you’ll be successful!

Geen reactie's

Geef een reactie

X